HISTORIAKLUBU

Jesienią 2000 roku grupa łódzkich działaczy, zawodników i miłośników sportów motorowych postanowiła powołać do życia Młodzieżowy Klub Motorowy KOMETA. Pierwszym prezesem klubu została Grażyna Kowalińska, a wiceprezesem Sławomir Wysmyk - te osoby pozostają w składzie Zarządu Klubu do dzisiaj. Motywacją była możliwość reaktywowania działalności toru kartingowego, zbudowanego w latach 80-tych na ulicy Technicznej. Tor, który w latach 90-tych uległ niemal całkowitej dewastacji, został ogrodzony i uporządkowany przez nowego właściciela, który deklarował zamiar dokończenia inwestycji i prowadzenia działalności kartingowej, przede wszystkim komercyjnej, ale także sportowej. W latach 2001 -2003 nastąpił dynamiczny rozwój klubu. Dzięki włączeniu się w działalność Klubu Piotra Chabina - właściciela firmy związanej z amerykańskim producentem silników Briggs & Stratton, a także sponsoringowi Biura Podróży Rainbow Tours Klub skompletował sześć gokartów, z wykorzystaniem których prowadzono działalność szkoleniową i komercyjną. W doskonale wyposażonej sali audiowizualnej firmy Chabin Service regularnie odbywały się zajęcia teoretyczne i spotkania klubowe, natomiast na torze odbywały się szkolenia praktyczne, rozgrywano również zawody. Aktywność Klubu doprowadziła do wprowadzenia do Kartingowych Mistrzostw Polski nowej klasy gokartów napędzanych czterosuwowymi silnikami Briggs & Stratton. W roku 2003 Klub zrzeszał 100 członków, w barwach Klubu startowało sześciu zawodników osiągając dobre wyniki. W działalność Klubu aktywnie włączali się nowi członkowie, wśród których wymienić należy Grzegorza Sziktanca, Zdzisława Olszackiego, Wojciecha Grzelaka, a przede wszystkim Jadwigę Rybak, która była Prezesem Zarządu i główną siłą napędową klubu od roku 2004.

Niestety w dalszym okresie nastąpiło znaczne pogorszenie warunków dla prowadzenia działalności. Właściciel toru zmienił swoje stanowisko i zaczął wymagać wysokich opłat za korzystanie z toru, a w następnych latach zlikwidował tor. Kolejnym ciosem była niespodziewana choroba i śmierć Piotra Chabina. Mimo to Klub dalej działał organizując i biorąc udział w wielu imprezach kartingowych, a także w zakresie innych dyscyplin motorowych i BRD. W ostatnich latach najaktywniej działała sekcja samochodów terenowych 4x4.

W czerwcu 2013 roku odbyło się Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Klubu, na którym stwierdzono, że nazwa Młodzieżowy Klub Motorowy KOMETA nie ma racji bytu, ponieważ nie ma już w klubie członków niepełnoletnich, ani zawodników z licencją młodzieżową. Członkowie postanowili zmienić nazwę na Stowarzyszenie Miłośników Motoryzacji - R46.

Stowarzyszenie Miłośników Motoryzacji - R46

© Copyright @ 2015 - Stowarzyszenie R46